Shockwave Therapie

Fysiotherapie Maastricht

Heeft u (chronische) pijnklachten zoals een tennisarm, hielspoor of een verkalking en heeft u al verschillende dingen geprobeerd die niet tot het gewenste resultaat hebben geleid? Dan kan shockwave therapie wellicht voor u de oplossing zijn. Fysiotherapie Rosier Maastricht is één van de praktijken die shockwave therapie aanbiedt.

Toepassingen

Shockwave therapie(ook wel ‘extracorporale shockwave therapie( ESWT)’) is een zeer effectieve behandelvorm voor mensen met (chronische)pijnklachten. Bij deze behandeling wordt mechanische druk middels een behandelkop overgebracht op de gewenste locatie op het lichaam. De mechanische druk zal ervoor zorgen dat de stofwisseling en de bloedcirculatie in het pijngebied worden verbeterd. Zo worden de zelfhelende eigenschappen van het lichaam gestimuleerd en het genezingsproces versneld.

Voorbeelden van toepassingen zijn:

• Peesklachten zoals; hielspoor, tennis- golferelleboog, achillispeestendinopatie
  • Schouderklachten (met of zonder verkalking)
  • Pijnklachten net onder de knieschijf
  • Chronische nek-, schouder- of rugpijn
  • Chronic Pelvic Pain Syndrome (CPPS)
  • Andere vormen van ontstekingen en verkalkingen

De therapeuten die bij ons in de praktijk deze therapie toepassen hebben hier allemaal een cursus voor gevolgd. Dit is niet verplicht, maar wij vinden het belangrijk dat onze therapeuten bewust en bekwaam zijn in alles wat ze doen.

U zult zich wellicht afvragen of en hoe shockwave therapie door de zorgverzekeraars vergoed wordt. Wij vinden dat deze behandeling een goede aanvulling kan zijn op een fysiotherapie behandeling. Een behandeling zal dan ook niet alleen uit shockwave therapie bestaan maar het zal altijd in combinatie met fysiotherapie worden toegepast. Daarom laten wij deze onder een behandeling fysiotherapie vallen en zal deze middels de fysiotherapie vergoedingen worden vergoed. Lees meer over de vergoeding van fysiotherapie.

Ons Zorgaanbod